Výzkum

Efektivita mobilního marketingu

V marketingu se nespoléháme na dobrý pocit, ale na data. Ta nám pomáhají porozumět nákupnímu chování a postoji cílových skupin. Proto pravidelně realizujeme průzkum zaměřený na mobilní marketing.

Výsledek?

Mobilní marketing je spolehlivou cestou do srdcí vašich zákazníků.

Reklamní SMS přečtou téměř všichni uživatelé

Formáty v číslech
  • 97 %

    přečte reklamní SMS

  • 85 %

    přečte SMS ve stejný den

Oblíbenost reklamních formátů

Email
SMS
Reklama na sociálních sítích
Banner
Videoreklama na internetu
PPC
MMS
Reklama v rámci aplikace
Pop-up reklama

Reakce zákazníků na SMS

  • 50 %

    zákazníků reaguje na SMS ve stejný den, kdy ji obdrží

  • 37 %

    zaslaných nabídek chce zákazník využít

  • 67%

    uskutečnilo nákup na základě SMS

  • 90%

    zákazníků O2 má povolené zasílání reklamních SMS

  • 33%

    uživatelů přeposílá SMS dále

STEAMMARK

Poslední průzkum jsme realizovali jsme ve spolupráci s agenturou STEM/MARK v roce 2020. Metodou internetového šetření CAWI jsme monitorovali postoje k reklamním SMS zprávám téměř u tisícovky respondentů. Šetření bylo provedeno na reprezentativním vzorku zákazníků O2 ve věku 16 až 70 let. Prezentovaná data tak vypovídají přímo o naší zákaznické bázi, kterou díky O2 Media máte možnost oslovit.

1800000

Tolik zákazníků O2 máme v oslovitelné databázi. Pokročilým cílením umíme zasáhnout právě ty vaše.

Reklamní SMS
mají vysokou čtenost

Mobilní telefon je dnes společníkem každého z nás. Jen málokdo si svůj běžný den bez něj dokáže představit. To potvrzuje i zjištění, že 97 % všech uživatelů si přečte reklamní SMS. Z toho 85 % oslovených tak učiní ještě v týž den, kdy danou SMS obdrželi.

Více než polovina respondentů, kteří čtou reklamní SMS, uvedla, že SMS přečte prakticky ihned, což znamená do 10 minut od jejího doručení. Dalších 22 % si potom zprávu přečte v řádu několika hodin a zbývajících 8 % ji přečte do konce dne. Jedná se tedy o skvělý nástroj především v kombinaci se správným načasováním. Vaše sdělení díky tomu dokáže nabrat na relevanci, což zvyšuje celkový výkon kampaní.

Zákazníci, kteří čtou SMS ve stejný den

  • 55 %

    zákazníků si přečte SMS
    prakticky ihned

  • 22 %

    tak učiní do několika hodin

  • 8 %

    si SMS přečte do konce dne

Big Data
/>
  • 97 %

    přečte reklamní SMS

  • 85 %

    přečte SMS ve stejný den

Reklama formou SMS zákazníky obtěžuje méně než jiné formáty
  • 50 % zákazníků považuje počet obdržených SMS za optimální nebo přijatelný
  • 4 z 10 nabídek zákazník plánuje využít
  • 90 % zákazníků reklamní SMS neblokuje

Oblíbenost reklamních formátů

E-mail
SMS
Reklama na sociálních sítích
Banner
Videoreklama na internetu
PPC
MMS
Reklama v rámci aplikace
Pop-up reklama

Reklama formou SMS zákazníky obtěžuje méně než jiné formáty

V našich průzkumech se opakovaně potvrzuje, že SMS jsou hned za direct e-mailem nejvíce preferovanou formou reklamní komunikace v digitálním světě. Odpovídá tomu i fakt, že reklamní SMS blokuje pouze 10 % našich zákazníků.

Celkový počet reklamních SMS, které zákazník dostává od jiných subjektů mimo O2, každým rokem roste. V roce 2018 považovaly dvě třetiny zákazníků počet reklamních SMS, které obdrží od O2 a dalších stran za optimální. V roce 2020 si to myslely už jen dvě pětiny zákazníků. Tento indikátor sledujeme v O2 Media velmi pečlivě, abychom se vyvarovali zahlcení a nespokojenosti zákazníka v důsledku příliš vysoké frekvence rozesílky.

Pokračovat ve čtení

Průměrný počet SMS, které zákazník měsíčně obdrží

  • reklamních SMS celkem

    reklamních SMS celkem

  • reklamních SMS od O2

    reklamních SMS od O2

Vyšší relevance díky algoritmům AI

  • vyšší relevance sdělení díky naším AI algoritmům

    vyšší relevance sdělení díky naším AI algoritmům

Odkazy v SMS zákazníci využívají rádi

66 % všech zákazníků považuje odkaz v SMS za užitečný. Jedná se o skvělý nástroj, jak dát zákazníkům v rámci kampaně silný podnět k akci a zároveň jim umožnit jednoduše získat více informací. V některých cílových skupinách však zákazníci nejsou schopni či ochotni konzumovat velké množství informací ze svého mobilního telefonu. Dokonce až 38 % respondentů uvedlo, že odkaz si dodatečně ještě vyhledají a prohlédnou v internetovém prohlížeči na svém počítači.

Přestože kliknutí na link má v našich kampaních velmi dobrý konverzní poměr, někdy je účelné použít kontaktní telefonní číslo namísto odkazu. Pokud je to případ i vaší kampaně, vězte, že 95 % zákazníků zareaguje pouze v případě, že jim poskytnete bezplatnou zelenou linku.

Zelená linka místo běžného čísla

95 % respondentů preferuje zapojení bezplatné zelené linky v reklamní SMS.

Odkazy v SMS zákazníci využívají rádi
  • 66 % považuje odkaz v SMS za užitečný
  • 38 % zákazníků přepisuje odkaz do prohlížeče na desktopu
SMS dokáže zákazníky rozhoupat k nákupu

Dokončené nákupy

Mobilní telefon
40 %
Počítač
70 %
Prodejna
64 %
  • 22%

    navštívilo na základě lokalizační kampaně akci

  • 15%

    alespoň jednou nakoupilo na základě lokalizační SMS

SMS dokáže zákazníky rozhoupat k nákupu

Na základě reklamní SMS učinily alespoň jednou nákup 2/3 našich zákazníků. Důležité je však říci, že jen 40 % z nich dokončí tento nákup přes mobilní telefon. Častěji nakupují prostřednictvím desktopu nebo v kamenné prodejně. Celkově obliba online nákupů stoupá. Měsíčně naši zákazníci utratí při nákupu přes telefon 1 200 Kč, v případě online nákupu na desktopu je to 1 700 Kč.

Pokračovat ve čtení
  • zákazníků, kteří reklamní SMS, využívá zaslaný slevový kód

    zákazníků, kteří reklamní SMS, využívá zaslaný slevový kód

  • zákazníků vnímá slevové kódy jako odměnu za svou věrnost

    zákazníků vnímá slevové kódy jako odměnu za svou věrnost

  • zákazníků vnímá slevové kódy jako důkaz že si jich společnost váží

    zákazníků vnímá slevové kódy jako důkaz, že si jich společnost váží

I textová zpráva může být virální

SMS je médium, které se velmi snadno šíří přeposílaním. Zajímavé reklamní SMS přeposílá rodině či známým 40 % našich zákazníků. Dosah vaší kampaně tak může být větší než původní cílová skupina. Aby však reklamní SMS měla úspěch a mohla mít třeba i virální efekt, je nutné postavit nabídku tak, aby osloveného na první pohled zaujala. 28 % respondentů uvedlo, že dle zajímavosti nabídky na první pohled se rozhoduje, jestli se bude reklamní SMS věnovat okamžitě.

Pokračovat ve čtení

Podle čeho si zákazník vybírá, kterou SMS přečte?

Zajímavost nabídky na první pohled
28 %
Podle odesílatele
17 %
Podle prvních slov
17 %
I textová zpráva může být virální
40 %
zákazníků přeposílá zajímavé SMS rodině a známým
  • nejvhodnější čas rozesílky

    nejvhodnější čas
    rozesílky

  • zákazníků reaguje rychleji na časově omezenou nabídku

    zákazníků reaguje rychleji na časově omezenou nabídku

  • ideální délka kampaně

    ideální délka
    kampaně

Co by vás tak ještě mohlo zajímat?

O mobilním marketingu toho víme hodně. Pojďme společně zjistit, jestli je to pravá volba i pro vás.