Výzkum
V marketingu se nespoléháme na dobrý pocit, ale na data. Ta nám pomáhají porozumět nákupnímu chování a postoji cílových skupin. Proto pravidelně realizujeme průzkum zaměřený na mobilní marketing.
Výsledek?
Mobilní marketing je spolehlivou cestou do srdcí vašich zákazníků.
přečte reklamní SMS
přečte SMS ve stejný den
zákazníků reaguje na SMS ve stejný den, kdy ji obdrží
zaslaných nabídek chce zákazník využít
uskutečnilo nákup na základě SMS
zákazníků O2 má povolené zasílání reklamních SMS
uživatelů přeposílá SMS dále
Poslední průzkum jsme realizovali jsme ve spolupráci s agenturou STEM/MARK v roce 2020. Metodou internetového šetření CAWI jsme monitorovali postoje k reklamním SMS zprávám téměř u tisícovky respondentů. Šetření bylo provedeno na reprezentativním vzorku zákazníků O2 ve věku 16 až 70 let. Prezentovaná data tak vypovídají přímo o naší zákaznické bázi, kterou díky O2 Media máte možnost oslovit.
Tolik zákazníků O2 máme v oslovitelné databázi. Pokročilým cílením umíme zasáhnout právě ty vaše.
Mobilní telefon je dnes společníkem každého z nás. Jen málokdo si svůj běžný den bez něj dokáže představit. To potvrzuje i zjištění, že 97 % všech uživatelů si přečte reklamní SMS. Z toho 85 % oslovených tak učiní ještě v týž den, kdy danou SMS obdrželi.
Více než polovina respondentů, kteří čtou reklamní SMS, uvedla, že SMS přečte prakticky ihned, což znamená do 10 minut od jejího doručení. Dalších 22 % si potom zprávu přečte v řádu několika hodin a zbývajících 8 % ji přečte do konce dne. Jedná se tedy o skvělý nástroj především v kombinaci se správným načasováním. Vaše sdělení díky tomu dokáže nabrat na relevanci, což zvyšuje celkový výkon kampaní.
zákazníků si přečte SMS
prakticky ihned
tak učiní do několika hodin
si SMS přečte do konce dne
přečte reklamní SMS
přečte SMS ve stejný den
V našich průzkumech se opakovaně potvrzuje, že SMS jsou hned za direct e-mailem nejvíce preferovanou formou reklamní komunikace v digitálním světě. Odpovídá tomu i fakt, že reklamní SMS blokuje pouze 10 % našich zákazníků.
Celkový počet reklamních SMS, které zákazník dostává od jiných subjektů mimo O2, každým rokem roste. V roce 2018 považovaly dvě třetiny zákazníků počet reklamních SMS, které obdrží od O2 a dalších stran za optimální. V roce 2020 si to myslely už jen dvě pětiny zákazníků. Tento indikátor sledujeme v O2 Media velmi pečlivě, abychom se vyvarovali zahlcení a nespokojenosti zákazníka v důsledku příliš vysoké frekvence rozesílky.
Naši zákazníci obdrží v průměru 4,7 reklamních SMS za měsíc, z toho 2,4 reklamních SMS zpráv pochází od O2. Zprávy obdržené od O2 zákazníci považují až za 5x relevantnější než jiná SMS obchodní sdělení. Zároveň považují značky, které posílají svá reklamní sdělení prostřednictvím operátora, za důvěryhodnější. Zde se jasně projevuje vliv našeho cílení, možnost behaviorální segmentace a rozsáhlé know-how, které jsme za dobu naší působnosti získali.
reklamních SMS celkem
reklamních SMS od O2
vyšší relevance sdělení díky naším AI algoritmům
66 % všech zákazníků považuje odkaz v SMS za užitečný. Jedná se o skvělý nástroj, jak dát zákazníkům v rámci kampaně silný podnět k akci a zároveň jim umožnit jednoduše získat více informací. V některých cílových skupinách však zákazníci nejsou schopni či ochotni konzumovat velké množství informací ze svého mobilního telefonu. Dokonce až 38 % respondentů uvedlo, že odkaz si dodatečně ještě vyhledají a prohlédnou v internetovém prohlížeči na svém počítači.
Přestože kliknutí na link má v našich kampaních velmi dobrý konverzní poměr, někdy je účelné použít kontaktní telefonní číslo namísto odkazu. Pokud je to případ i vaší kampaně, vězte, že 95 % zákazníků zareaguje pouze v případě, že jim poskytnete bezplatnou zelenou linku.
95 % respondentů preferuje zapojení bezplatné zelené linky v reklamní SMS.
navštívilo na základě lokalizační kampaně akci
alespoň jednou nakoupilo na základě lokalizační SMS
Na základě reklamní SMS učinily alespoň jednou nákup 2/3 našich zákazníků. Důležité je však říci, že jen 40 % z nich dokončí tento nákup přes mobilní telefon. Častěji nakupují prostřednictvím desktopu nebo v kamenné prodejně. Celkově obliba online nákupů stoupá. Měsíčně naši zákazníci utratí při nákupu přes telefon 1 200 Kč, v případě online nákupu na desktopu je to 1 700 Kč.
Silným nástrojem jsou také lokalizační SMS, které těží z vysoké míry relevance pro zákazníky. Tento typ kampaní využívá informace o aktuálním výskytu zákazníků. Díky tomu dokážeme oslovit jen ty, kteří se právě nacházejí v blízkosti vaší prodejny, stánku nebo v požadované lokalitě. 46 % respondentů uvedlo, že na takovouto nabídku zareagovali a navštívili akci nebo prodejní místo ve svém okolí, na které byli v SMS zprávě upozorněni.
zákazníků, kteří reklamní SMS, využívá zaslaný slevový kód
zákazníků vnímá slevové kódy jako odměnu za svou věrnost
zákazníků vnímá slevové kódy jako důkaz, že si jich společnost váží
SMS je médium, které se velmi snadno šíří přeposílaním. Zajímavé reklamní SMS přeposílá rodině či známým 40 % našich zákazníků. Dosah vaší kampaně tak může být větší než původní cílová skupina. Aby však reklamní SMS měla úspěch a mohla mít třeba i virální efekt, je nutné postavit nabídku tak, aby osloveného na první pohled zaujala. 28 % respondentů uvedlo, že dle zajímavosti nabídky na první pohled se rozhoduje, jestli se bude reklamní SMS věnovat okamžitě.
Mezi další atributy, které přispívají k vyššímu výkonu a šíření kampaně, patří rozumná délka SMS s odkazem na podrobnější informace, vhodné načasování a časová limitace nabídky.
nejvhodnější čas
rozesílky
zákazníků reaguje rychleji na časově omezenou nabídku
ideální délka
kampaně
O mobilním marketingu toho víme hodně. Pojďme společně zjistit, jestli je to pravá volba i pro vás.