DATA BASED

DATA BASED

Cool data. Cool space.

Konference pro všechny, kteří chtějí za pomocí dat a umělé inteligence zefektivnit řízení marketingu, zvýšit prodeje a maximalizovat business value společnosti.

Vážení hosté,

konference DATA-BASED 2023 je úspěšně za námi a nás těší,
že jste u toho byli s námi!

Níže si můžete prohlédnout fotografie ze všech ročníků. Zaujala vás konkrétní přednáška a chtěli byste s řečníkem zůstat v kontaktu? Využijte jednoduše prokliku na profesní síť LinkedIn.

Děkujeme za vaši přízeň!

Program posledního ročníku

8:30 – 8:55
Registrace
8:55 – 9:00
Úvodní slovo
Radovan Oprendek
Radovan Oprendek Head of Data monetization & O2 Media, O2 Czech Republic
9:00 – 9:30
Co je ChatGPT a generativní umělá inteligence
Co je ChatGPT a generativní umělá inteligence
Co se skrývá za momentálním hypem okolo nástrojů generativní umělé inteligence? Co jsou velké jazykové modely? Proč se jich nebát a jak naopak můžete využít jejich potenciál? Jaké se otevírají příležitosti pro jejich komerční využití? Na co si dát při práci s těmito nástroji pozor? Vše se dozvíte na přednášce.
Petr Hirš
Petr Hirš Ředitel Dataclair.ai, O2 Czech Republic
Petr Stanislav
Petr Stanislav Head of AI Technology, Dataclair.ai, O2 Czech Republic
9:30 – 10:00
OpenAI GPT modely nad vašimi daty
OpenAI GPT modely nad vašimi daty
Přednáška se zabývá OpenAI v Azure. Dozvíte se, jak používat GPT modely nad vlastními daty a zhlédnete ukázku.
Petr Hirš
Michal Marušan Senior Cloud Solution Architect, Microsoft
10:00 – 10:30
Jak těžit data v HR pro byznys?
Jak těžit data v HR pro byznys?
Analýza zaměstnaneckých dat dnes už rozhodně není pouze o automatizovaném posuzování zkušeností kandidátů ze životopisů nebo měření produktivity jednotlivých zaměstnanců. Cílem je vytvářet hodnotu z aktiv uvnitř společnosti, kterými jsou lidé a kultura. Klíčovými pojmy jsou digitalizace, personalizace a udržitelnost. Tedy přesně ty hodnoty, které se společnosti často snaží poskytovat navenek svým klientům. Teď nastává čas pomocí dat, analytiky a umělé inteligence umožnit stejný zážitek také svým zaměstnancům.
Pavel Vaněček
Pavel Vaněček Head of People Analytics, Česká spořitelna
10:30 – 11:00
Coffee Break
11:00 – 11:30
Konečně můžeme při rozvoji turismu rozhodovat na základě faktů a dat
Konečně můžeme při rozvoji turismu rozhodovat na základě faktů a dat
Cestovní ruch je ekonomickým odvětvím s významným potenciálem. Dosud se o jeho rozvoji rozhodovalo spíše podle pocitů a na základě iracionálních argumentů. Konečně můžeme díky relevantním datům a informacím z reality volit správnou strategii rozvoje turismu v regionech. Nezapomeňme, že Turisté a Výletníci přinášejí velké množství finančních prostředků, které mohou efektivně napomoci rozvoji naší země. Budeme-li na základě dat o pohybu osob v území koordinovat aktivity v oblasti cestovního ruchu, můžeme optimálně omezit negativní dopady turismu zejména v hojně navštěvovaných atraktivních lokalitách. Geolokační data umožňují vytvoření komplexního systémového přístupu k destinační a/nebo regionální spolupráci, napomáhají tvorbě účinných nástrojů dlouhodobého strategického rozvoje cestovního ruchu v Česku. A tím vlastně efektivně podporují zvyšování kvality života místních obyvatel v turistických oblastech.
Ondřej Špaček
Ondřej Špaček Ředitel skupiny KREIA Group
11:30 – 12:00
Využití lokalizačních dat pro plánování města a dopravy
Využití lokalizačních dat pro plánování města a dopravy
Na podzim roku 2022 byl úspěšně ukončen projekt s názvem Lokalizační data mobilních operátorů pro plánování města, který byl financován přes Operační program Praha - pól růstu ČR.
Projekt byl zaměřen na zpracování podrobné metodiky vyhodnocení lokalizačních dat mobilních operátorů pro účely určení struktury a rozmístění přítomného obyvatelstva v Praze a Středočeském kraji a též vyhodnocování mobility. Vyhodnocení dat bylo v rozmezí prosince 2019 až května 2022. Díky tomuto rozpětí je možné detekovat i různé neočekávané situace jako například COVIDová opatření, ale i očekávané trendy jako například sezónnost, či prázdninový režim v jednotlivých územích. Velkou výzvou je stále interpretace takto získaných dat.
Jiří Čtyroký
Jiří Čtyroký Ředitel Sekce prostorových informací, IPR Praha
12:00 – 12:30
Analýza přepravy v metru na základě mobilních dat
Analýza přepravy v metru na základě mobilních dat
Anonymizovaná data mobilních operátorů o pohybech lidí jsou často využívaným prostředkem ke zkoumání charakteristiky a mobility obyvatel. Zatímco v povrchové dopravě slouží spíše jen k obecnějším analýzám přepravních proudů, v síti metra se můžeme díky oddělenosti jeho sítě dostat do většího detailu. Mobilní data zde dosahují dostatečné přesnosti k analýze počtu přepravených osob i jejich zdrojů a cílů a návazných cest z metra a na metro. To může pomoci nejen při projektování jízdních řádů samotného metra, ale též návazné povrchové dopravy.
Zbyněk Jiráček
Zbyněk Jiráček Vedoucí odboru technického rozvoje a projektů, ROPID
12:30 – 13:30
Oběd
13:30 – 14:00
Měření venkovní reklamy
Měření venkovní reklamy
GRPy jako v TV, imprese jak v digitálu. I venkovní reklamu můžete měřit.
Michal Tichý
Michal Tichý Obchodní ředitel, společnost MetroZoom (člen skupiny BigBoard)
14:00 – 14:30
Jak získat 100 tis. nových klientů za 3 měsíce?
Jak získat 100 tis. nových klientů za 3 měsíce?
Jak připravit opravdu silnou akviziční kampaň na vysoce konkurenčním trhu? Jaká data nám pomohou pří výběru vhodného akvizičního benefitu. Jaké nástroje používáme a jaká kritéria sledujeme pro vyhodnocení kvality akvizice.
Jan Figlovský
Jan Figlovský Head of Retail Segment management, Raiffeisenbank
14:30 – 15:00
Zaostřeno na zákazníky
Zaostřeno na zákazníky
V Rohlíku nevaříme z vody! Chceme vždy nabídnout to nejlepší zboží a službu všem. A myslíme i na naše obchodní partnery, protože síla skvělé spolupráce stojí na datech a porozumění zákazníkům. Proto vyvíjíme on-line platformu Rohlik Insights, která umožňuje detailně sledovat a analyzovat prodeje a propojovat prodejní data s kvalitativním pohledem na nákupní chování. Na této přednášce vám poodhalíme naše ingredience a ukážeme, jak zaostřit na zákazníky a upéct to pravé ořechové.
Michal Elšík
Michal Elšík Insight Business Partner, Rohlík.cz
15:00
Konec konference

Kontakty

Máte dotaz ke konferenci? Napište nám. Rádi vám vše zodpovíme a pomůžeme.

Zuzana Brůhová
Zuzana Brůhová Event Coordinator

Zuzana Brůhová

Marketing Specialist–Internship

Od září 2021 působím v O2 v rámci programu Internship. Zároveň ještě studuji management a marketing na Vysoké škole ekonomické v Praze. V O2 Media se starám především o organizaci eventů, marketingovou komunikaci za oddělení, podporu týmu a tvorbu reportů.

Na O2 Media mě nejvíce baví datová stránka marketingu a řešení, která naši specialisté dokáží klientům doručit. Náš tým je plný pozitivních lidí, kteří sdílejí nadšení pro svoji práci a jsou vždy ochotní si navzájem poradit. To považuji za důležité, a i proto mě má práce v O2 baví.

Program konference 2019

8:30 – 9:00
Registrace
9:00 – 9:20
Úvodní slovo
Ferdinand Kraus
Ferdinand Kraus Head of Data monetization & O2 Media, O2
9:25 – 9:45
Proč je 360° zákaznický zážitek klíčový?
A jak s tím souvisí AI/ML?
David Vopelka
David Vopelka Data Architect
DataSentics, a.s.
9:50 – 10:10
GDPR sběr souhlasů očima telco operátora
Libor Žák
Libor Žák CRM Manager
O2 Czech Republic a.s.
10:15 – 10:45
Coffee Break
10:45 - 11:05
Jak zákazníky vidí umělá neuronová síť
Jan Rompotl
Jan Rompotl Chief Data Scientist
O2 Czech Republic a.s.
11:10 – 11:30
OOH BigData!
Michal Tichý
Michal Tichý Obchodní ředitel, MetroZoom
11:35 – 11:55
Bezpečnost, svoboda a kyber prostor
Vladimír Lazecký
Vladimír Lazecký Předseda představenstva
Viavis a.s.
12:00 – 13:00
Oběd
13:00 – 13:20
Kampaň na B2B úvěry
Jan Figlovský
Jan Figlovský Head of Micro SME segment management
Československá obchodní banka, a.s.
13:25 – 13:45
Jak nejlépe využít data pro e-mail marketing
Jiří Vaško
Jiří Vaško CEO
Inveo.cz s.r.o.
13:50 – 14:10
Byla jednou jedna data
Michal Ševera
Michal Ševera InsightLab, s.r.o.
14:15 – 15:00
Coffee Break
15:00
Konec konference
Radovan Oprendek

Radovan Oprendek

Head of Data monetization & O2 Media, O2 Czech Republic

Jsem rozený analytik s manažerskou zkušeností z různých oblastí. Od retail marketingu FMCG, přes business consulting až po data science aplikace. Baví mě hledat řešení v komplikovaných situacích a společně s klienty objevovat nové možnosti na poli marketingu a byznys strategií.

Vedu tým O2 Media, který je plný skvělých profesionálek a profesionálů, kteří vás provedou celou kampaní. Od konzultace strategie a taktiky až po doladění nejmenších detailů v samotné textaci sdělení. Dobrou spolupráci odráží počet klientů, kteří se opakovaně vrací a tvoří s námi dlouhodobé kampaně. A to mě těší.

Michal Ševera

Michal Ševera

InsightLab, s.r.o.

Ve výzkumu trhu začínal jako tazatel osobního dotazování. Následně prošel různými pozicemi v českých i nadnárodních výzkumných agenturách. V roce 2013 založil agenturu InsightLab, zaměřenou na inovativní výzkum trhu. V roce 2018 se navrátil do společnost Data Collect. V obou společnostech zastává funkci řídícího partnera.

Jan Romportl

Jan Romportl

Chief Data Scientist
O2 Czech Republic a.s.

Jan Romportl je Chief Data Scientist a ředitel Centra umělé inteligence v O2. Do roku 2015 vedl výzkum interakce člověka a stroje na Západočeské univerzitě v Plzni. Kromě aplikovaného výzkumu a vývoje umělé inteligence se nyní zabývá i bezpečností a etikou umělé inteligence a organizuje Prague AI Safety Meetup. Spolupracuje s českými univerzitami a se Spolkem pro Efektivní Altruismus.

Libor Žák

Libor Žák

CRM Manager
O2 Czech Republic a.s.

Libor Žák působí v O2 Czech Republic více než 15 let, kdy se ještě pod značkou Českého Telecomu věnoval reportingu a následně měl v Telefonice na starosti marketing v rámci CRM oddělení. V roli CRM Managera má na starosti analytickou část, která tvoří důležitý mezičlánek mezi marketingem a prodejními kanály. Jednou z nedílných součástí jeho práce je rozvoj technického ekosystému v oblasti CRM a Campaign managementu, který vede k efektivnímu doručení marketingových kampaní jak prodejním kanálům, tak přímo koncovým zákazníkům.

Jan Figlovský

Jan Figlovský

Head of Micro SME segment management
Československá obchodní banka, a.s.

Jan Figlovský pracuje ve společnosti ČSOB od roku 2017. Svou kariéru v bankovním sektoru zahájil v roce 2008 v Komerční bance. Od roku 2011 působil v Raiffeisenbank, kde měl na starosti nejprve segment podnikatelů a malých firem a poté i soukromých osob. V ČSOB vede v rámci Firemního bankovnictví segment management pro MICRO SME.

David Vopelka

David Vopelka

Data Architect
DataSentics, a.s.

David Vopelka pomáhá firmám s adopcí AI a ukazuje jim, jak lze využít strojového učení a automatizace na základě dat. Zaměřuje se primárně na oblasti digitálního a CRM marketingu, kdy čerpá ze zkušeností s vedením digital marketingu v jedné z největších korporací u nás - České spořitelně. Této bankovní instituci pomáhal hledat cesty, jak pomoci reklamních technologií a strojového učení z dat v interním cloudu propojit offline a online data o zákaznících a udělat kampaně lepší jak pro ně, tak pro banku.

Michal Tichý

Michal Tichý

Obchodní ředitel, MetroZoom

Více než devět let se zabývá venkovní reklamou, do skupiny BigBoard přišel v říjnu roku 2010. V jeho dceřince BigMedia v současné době pracuje na pozici Business Development Manager a je Accountem jedněch z největších klientů. Jeho portfolio práce je ovšem daleko širší, na svém kontě má například projektové a mediální záležitosti spojené s výstavou díla Alfonse Muchy v pražském Obecním domě a především se dlouhodobě věnuje možnostem využití dat ve spojení s venkovní reklamou.

Vladimír Lazecký

Vladimír Lazecký

Předseda představenstva
Viavis a.s.

Ředitel a předseda představenstva společnosti VIAVIS a.s., která byla založena v roce 1999 a zabývá se informační a kybernetickou bezpečností. V této oblasti pracuje více než 20 let. Je autorem nebo spoluautorem specializovaných metodik pro řízení rizik, českého průmyslového vzoru v oblasti šifrování datové komunikace a podaných patentových přihlášek v USA. Přednáší o kybernetické bezpečnosti na Slezské univerzitě v Opavě a na vysoké škole CEVRO Institut v Praze.

Jiří Vaško

Jiří Vaško

CEO
Inveo.cz s.r.o.

Jiří Vaško pomáhal ve společnosti Inveo vytvořit komplexní e-mailingovou platformu Mailforce. Ta představuje jádro e-mailingových služeb, které Inveo nabízí. S rozvojem společnosti vedl e-mailingový tým specialistů a následně celé marketingové oddělení. Nedávno nahradil zakladatele společnosti Michala Menšíka v roli CEO.

Radovan Oprendek

Radovan Oprendek

Head of Data monetization & O2 Media, O2 Czech Republic

Jsem rozený analytik s manažerskou zkušeností z různých oblastí. Od retail marketingu FMCG, přes business consulting až po data science aplikace. Baví mě hledat řešení v komplikovaných situacích a společně s klienty objevovat nové možnosti na poli marketingu a byznys strategií.

Vedu tým O2 Media, který je plný skvělých profesionálek a profesionálů, kteří vás provedou celou kampaní. Od konzultace strategie a taktiky až po doladění nejmenších detailů v samotné textaci sdělení. Dobrou spolupráci odráží počet klientů, kteří se opakovaně vrací a tvoří s námi dlouhodobé kampaně. A to mě těší.

V telekomunikacích se pohybuje od roku 2003. V roce 2012 nastoupil do společnosti Telefonica jako Account manager, odkud se přes sektor telco a ICT dostal až do O2 Media, kde působí od roku 2017. V současné době se zabývá monetizací operátorských dat prostřednictvím kampaní O2 Media a big data produkty, jakými jsou geodata, scoring a analýzy pro privátní a státní sektor.

Petr Hirš

Petr Hirš

Ředitel Dataclair.ai, O2 Czech Republic

Petr je ředitelem centra pro umělou inteligenci Dataclair ve společnosti O2 Czech Republic. Rozvíjí projekty založené na umělé inteligenci, strojovém učení a zpracování velkých dat. Vede Dataclair tak, aby bylo podporou pro business v rámci projektů pro O2 a skupinu PPF.

Pavel Vaněček

Pavel Vaněček

Head of People Analytics, Česká spořitelna

Pavel se v České spořitelně baví jako data science designer, kdy se snaží propojovat byznys otázky s odpověďmi v datech. Rád si hraje s daty všech velikostí, snaží se z nich vymačkat hodnotu nebo přinejmenším zajímavý obrázek. Je ženatý, má tři děti a jedno elektrokolo.

Jiří Čtyroký

Jiří Čtyroký

Ředitel Sekce prostorových informací na IPR Praha

Jiří Čtyroký je ředitelem Sekce prostorových informací na IPR Praha. Je odpovědný za prostorová data Hlavního města Prahy, rozvoj GISu ale i projekty jako například Geoportál hlavního města Prahy, Územně analytické podklady, Metropolitní plán, 3D model Prahy, Lokalizační data mobilních operátorů pro plánování města a další. Rovněž je aktivní i v dalších projektech jako je například Digitální technická mapa ČR, Digitalizace stavebního řízení, standardizace BIM a mnohé další.

Zbyněk Jiráček

Zbyněk Jiráček

Vedoucí odboru technického rozvoje a projektů, ROPID

Zbyněk Jiráček vystudoval obor softwarové systémy na Matematicko-fyzikální fakultě UK a v současnosti je v organizaci ROPID vedoucím technického odboru. Zde se soustředí zejména na rozvoj provozních systémů pracujících s jízdními řády, polohami vozidel a dalšími daty například o obsazenosti spojů v Praze a okolí. Podílí se na rozvoji otevřených dat i systémů pro cestující, jako je například aplikace PID Lítačka.

Ondřej Špaček

Ondřej Špaček

Ředitel skupiny KREIA Group

Ondřej je ředitelem skupiny KREIA Group zastřešující několik společností zabývajících se rozvojovými projekty, dopadovými analýzami, osvětou a edukací, především v odvětví volnočasových aktivit – cestovní ruch, kultura a sport (www.kreia.cz). Ondřej má již více než 30 let praktické zkušenosti s problematikou regionálního a územního rozvoje, turismu, kultury, sportu a volnočasových aktivit. Zaměřuje se na přípravu komplexně pojatých studií věnovaných jak analýze a syntéze dat, tak i přípravě rozvojových koncepcí, strategií a akčních plánů a v neposlední řadě studiím identifikujícím dopadové aspekty. Ondřej působil 11 let ve společnosti KPMG, celkově za svoji profesní karieru měl možnost zpracovat již více než 400 projektů.

Michal Tichý

Michal Tichý

Obchodní ředitel, společnost MetroZoom (člen skupiny BigBoard)

Svůj profesní život spojil s venkovní reklamou. Ve skupině BigBoard, která je jedničkou na trhu venkovní reklamy, pracuje na různých pozicích již 12 let. Aktuálně je z pozice obchodního ředitele společnosti MetroZoom zodpovědný za prodej venkovní reklamy v metru.

Jan Figlovský

Jan Figlovský

Head of Retail Segment management, Raiffeisenbank

V bankovnictví se pohybuje od roku 2008. V roce 2011 nastoupil do Raiffeisenbank jako Produktový manažer. Poté vedl v letech 2017 – 2020 segment Podnikatelů a malých firem v ČSOB. Aktuálně působí jako Head of Retail Segment management v Raiffeisenbank, kde se v poslední době zabýval zejména úspěšnou integrací Equa bank a akvizicí nových klientů.

Jakub Strýček

Jakub Strýček

Marketingový ředitel, TV Nova

Jakub zastává pozici marketingového ředitele skupiny Nova od února 2021. Je zodpovědný nejen za sekci marketingu, ale také za oddělení PR, komunikace, výzkumu, BI, media planningu, CRM a Digital & Performance. Nově vede i kreativní oddělení skupiny Nova a realizaci projektů vizuální podoby nových televizních pořadů, self promotion a image kampaní. Pro skupinu Nova pracoval už v minulosti jako Senior Brand Manager. Poté působil ve vydavatelství Mafra jako marketingový ředitel a stejnou pozici následně zastával i ve fintechovém startupu Zonky.

Michal Tichý

Michal Tichý

Obchodní ředitel, MetroZoom

Svůj profesní život spojil s venkovní reklamou. Ve skupině BigBoard, která je jedničkou na trhu OOH, pracuje na různých pozicích již 11 let.
Aktuálně je z pozice obchodního ředitele společnosti MetroZoom zodpovědný za prodej venkovní reklamy v metru.

Petr Stanislav

Petr Stanislav

Head of AI Technology, Dataclair.ai, O2 Czech Republic

Petr je zodpovědný za vše ohledně technologií v rámci datového centra Dataclair. Společně s kolegy se podílí na vývoji modelů strojového učení, zpracování velkých a evangelizaci ML v O2 a PPF.

Michal Bravanský

Michal Bravanský

Výzkumník strojového učení a umělé inteligence ve Verifee, Dataclair.ai (Centrum umělé inteligence O2)

Michal Bravanský je 18letým výzkumníkem v O2 Czech Republic a pracuje zde na projektu Verifee, umělé inteligenci schopné hodnotit důvěryhodnost zpravodajských textů. Svou vědeckou etapu započal výhrou celostátního kola Středoškolské odborné činnosti s projektem Měj Přehled a posléze i třetím místem na mezinárodní konferenci EUCYS. Při práci v O2 poté využívá zkušenosti z jeho předchozích stáží v Seznamu a v ATComputers. Ve volném čase organizuje mezinárodní soutěž Expedice Mars zabývající se popularizací vesmíru.

Michal Hekrle

Michal Hekrle

Innovation Scout, innogy

Nemá strach z nových věcí, z hledání cest, jak z toho, co nejde, udělat novinku na trhu. Sám sebe označuje za specialistu na hledání slepých uliček, aby následně mohl popsat, kudy voda teče.

„Inovace jsou něco, co mění svět, ale je nutné umět vše vysvětlit a trpělivě to vybudovat krok za krokem.“

V současné době se zaměřuje na hledání partnerských řešení, aby bylo možné využít vzájemných synergií a na oblast moderní energetiky. Zde zejména na oblasti týkající se obnovitelných zdrojů, jako třeba je Agrofotovoltaika.

Filip Koubek

Filip Koubek

Co-founder, Motionlab

Filip Koubek je spoluzakladatel a CMO startupu Motionlab, který vyvíjí unikátní platformu pro video personalizaci. V něm využívá své zkušenosti z řízení úspěšného kreativního a motion design studia Motionhouse. V globální soutěži SWCS se Motionlab stal nejlepším startupem v regionu V4 a probojoval do finále v Silicon Valley mezi top 40 startupů z 30 000 přihlášených. Technologii Motionlab dnes využívají společnosti z celého světa, mezi které patří například Microsoft, HBO, KBC, Innogy, Česká spořitelna nebo Notino. Filip je člen výběru 30 pod 30 časopisu Forbes za rok 2021.

Michal Elšík

Michal Elšík

Insight Business Partner, Rohlík.cz

Michal se pohybuje ve světě FMCG a dat již více než deset let. Ve své práci propojuje svou vášeň pro skvělé jídlo, novinky a snahu porozumět vývoji spotřebního chování a zákazníků. V minulosti působil jako leader analytického týmu v globální společnosti Nielsen a vedl projekty v ČR i v zahraničí pro široké spektrum klientů. Nyni pracuje jako hlavní datový pekař v Rohlik.cz zodpovědný za vlastní platformu Rohlik Insights umožňující pochopit prodejní data jednoduše a v souvislostech.

Michal Marušan

Michal Marušan

Senior Cloud Solution Architect, Microsoft 

Michal Marušan působí jako Senior Cloud Solution Architect ve společnosti Microsoft. Zaměřuje se na Datové a AI služby a odpovídá za návrh řešení projektů pro firemní zákazníky, kteří začínají práci s AI a ML na platformě Azure. Podílel se na zavádění Azure ML a souvisejících služeb AI v různých odvětvích - Telco, bankovnictví, herní průmysl nebo retail.