Cool data. Cool space.
Konference pro všechny, kteří chtějí za pomocí dat a umělé inteligence zefektivnit řízení marketingu, zvýšit prodeje a maximalizovat business value společnosti.
Vážení a milí,
Ročník 2022 je úspěšně za námi a nás nesmírně těší, že jste u toho byli s námi!
Níže si můžete prohlédnout nejnovější fotografie, nebo zhlédnout krátké video. Zaujala vás konkrétní přednáška a chtěli byste s řečníkem zůstat v kontaktu? Využijte jednoduše prokliku na profesní síť LinkedIn.
Děkujeme za vaši přízeň!
V O2 máme zhruba 1.5 milionu uživatelů, které můžeme oslovit s emailovou či SMS nabídkou od našich partnerů. Úkolem Dataclair je vybrat publikum pro každou kampaň právě tak, abychom oslovili zákazníky s největším zájmem pro danou oblast. V této přednášce vám poodhalíme, jaká data využíváme, ukážeme, jak kampaně segmentujeme a prozradíme výsledky, kterých naše modely na bázi strojového učení dosahují.
Nejprve představíme aplikaci Verifee: umělou inteligenci vznikající pod pokličkou Centra umělé inteligence O2, která Vám již brzy pomůže při orientaci v digitálním zpravodajství a vyvarování se fake news. Hlavně se ale dozvíte, proč je dnes již třeba dělat vaše modely strojového učení tak, abychom jako lidé porozuměli jejich odůvodněním a jak s tím můžete začít už dnes. Nebo proč jsou velké jazykové modely na většinu dnešních úkolů, jak jít s „kladivem na komára“.
Využití BigData v energetice v oblasti komunit a P2P sítí. Nová energetika může být zcela odlišná od současné situace, kdy existuje výrobce – distributor – obchodník a pak až zákazník. V nové energetice může být možné energii odebrat přímo od výrobce a vybrat si tak preferovaný zdroj, který elektřinu vyrábí. V ČR máme přes 4 000 000 přípojných míst a kdo bude chtít uspět, bude muset znát své zákazníky.
Podle průzkumů by 4 z 5 marketérů raději opustili sociální sítě, než přestali s e-mail marketingem. Význam přímé komunikace roste a s tím přicházejí nové možnosti, jak doručit zákazníkovi relevantnější informace a vytvořit s ním hlubší vztah. Jedním z vrcholů zákaznického zážitku jsou personalizovaná videa. Přijďte si poslechnout o jejich tvorbě, distribuci a reálných výsledcích.
V prezentaci si představíme první verzi Dataclair Drug Discovery Tool – nástroje, který vyvíjíme v O2 Centre for Artificial Intelligence. Na konkrétních výsledcích si ukážeme, jak umí tento nástroj pomocí AI procházet miliony vědeckých lékařských článků a hledat v nich souvislosti, které mohou člověku unikat. Tyto souvislosti se pak dají využít k urychlení výzkumu a vývoje onkologických léků.
Jak na Nově řídíme návštěvnost a optimalizaci nasazování televizní reklamy podle vlivu na zdroje návštěvnosti O/D/BS. Jaké nástroje používáme, jaká kritéria sledujeme, jak řídíme planning i kreativu, tak abychom kombinovali budování značky a generování výkonu.
Digitalizace, automatizace a data jsou všudypřítomnou realitou, která se promítá i do venkovní reklamy. To, co bylo dříve možné jen v online prostoru, je dnes běžnou součástí i venkovní komunikace. Digitální venkovní plochy jsou tak dnes již spíše online bannery, jen ve venkovním prostředí.
Máte dotaz ke konferenci? Napište nám, rádi vám vše zodpovíme a pomůžeme.
Od září 2021 působím v O2 v rámci programu Internship. Zároveň ještě studuji management a marketing na Vysoké škole ekonomické v Praze. V O2 Media se starám především o organizaci eventů, marketingovou komunikaci za oddělení, podporu týmu a tvorbu reportů.
Na O2 Media mě nejvíce baví datová stránka marketingu a řešení, která naši specialisté dokáží klientům doručit. Náš tým je plný pozitivních lidí, kteří sdílejí nadšení pro svoji práci a jsou vždy ochotní si navzájem poradit. To považuji za důležité, a i proto mě má práce v O2 baví.
Proč je 360° zážitek pro zákazníka klíčový a jak s tím souvisí umělá inteligence a machine learning? Jak nám v budování zákaznického zážitku pomáhají data? Vše si ukážeme na konkrétních reálných příkladech z trhu. Předvedeme si, jak každá firma může raketově vyrůst po vzoru Google, Facebooku a dalších firem za pomocí drivovaných AI řešení a díky strojovému učení.
Jaký dopad mělo GDPR na činnost telco operátora z pohledu nabírání souhlasů se zpracováním a ukládáním osobních údajů našich zákazníků a jakým výzvám jsme museli jako operátor před nabytím účinnosti GDPR čelit. To vše a mnohem více vám představí ve své přednášce Libor Žák.
Vysvětlíme, co to znamená, že umělé neuronové sítě jsou univerzálním výpočetním nástrojem na redukci dimenzionality. Dozvíte se, co to má do činění s naším mozkem a jakou roli to hraje v dnešní umělé inteligenci. A na závěr si ukážeme, jak takové sítě v O2 používáme v projektu Customer Lifecycle Management nad našimi Big Daty.
Billboardy chytají v době digitálu druhý dech a díky Big Data předhánějí ostatní mediatypy. V jakých ohledech mohou billboardy předčit jiné mediální formáty a jaké další benefity přináší moderní technologie do světa OOH, se dozvíte na přednášce od Michala Tichého.
Big Data, umělá inteligence, sociální sítě a další nejmodernější technologie, které nabízí dnešní moderní společnost, mají obrovský business potenciál. Jejich zneužití však představuje zároveň i významné bezpečnostní riziko, které může vyústit až ve ztrátu osobní svobody jednotlivce. Jaká rizika přináší život v digitálním světě z pohledu osobní bezpečnosti a jak jim lze čelit?
Jak vybrat vhodné komunikační kanály pro bankovní sektor a využít synergického efektu s ostatními marketingovými aktivitami vaší společnosti. Jakou strategii kampaně zvolit, abyste dosáhli maximální efektivity.
Jak vypadají moderní metody výzkumu trhu. Jak se mohou lišit jednotlivé výstupy (jednoduchá anketa vs komplexní výzkum dat). Jak správně sestavovat zadání, aby se nám nestalo, že získáme nepoužitelný vzorek dat. Vysvětlíme si pojmy jako ne/reprezentativita dat, insight a ukážeme si, jak může vypadat výzkum za pomocí O2 SMS.
V telekomunikacích se pohybuje od roku 2003. V roce 2012 nastoupil do společnosti Telefonica jako Account manager, odkud se přes sektor telco a ICT dostal až do O2 Media, kde působí od roku 2017. V současné době se zabývá monetizací operátorských dat prostřednictvím kampaní O2 Media a big data produkty, jakými jsou geodata, scoring a analýzy pro privátní a státní sektor.
Ve výzkumu trhu začínal jako tazatel osobního dotazování. Následně prošel různými pozicemi v českých i nadnárodních výzkumných agenturách. V roce 2013 založil agenturu InsightLab, zaměřenou na inovativní výzkum trhu. V roce 2018 se navrátil do společnost Data Collect. V obou společnostech zastává funkci řídícího partnera.
Jan Romportl je Chief Data Scientist a ředitel Centra umělé inteligence v O2. Do roku 2015 vedl výzkum interakce člověka a stroje na Západočeské univerzitě v Plzni. Kromě aplikovaného výzkumu a vývoje umělé inteligence se nyní zabývá i bezpečností a etikou umělé inteligence a organizuje Prague AI Safety Meetup. Spolupracuje s českými univerzitami a se Spolkem pro Efektivní Altruismus.
Libor Žák působí v O2 Czech Republic více než 15 let, kdy se ještě pod značkou Českého Telecomu věnoval reportingu a následně měl v Telefonice na starosti marketing v rámci CRM oddělení. V roli CRM Managera má na starosti analytickou část, která tvoří důležitý mezičlánek mezi marketingem a prodejními kanály. Jednou z nedílných součástí jeho práce je rozvoj technického ekosystému v oblasti CRM a Campaign managementu, který vede k efektivnímu doručení marketingových kampaní jak prodejním kanálům, tak přímo koncovým zákazníkům.
Jan Figlovský pracuje ve společnosti ČSOB od roku 2017. Svou kariéru v bankovním sektoru zahájil v roce 2008 v Komerční bance. Od roku 2011 působil v Raiffeisenbank, kde měl na starosti nejprve segment podnikatelů a malých firem a poté i soukromých osob. V ČSOB vede v rámci Firemního bankovnictví segment management pro MICRO SME.
David Vopelka pomáhá firmám s adopcí AI a ukazuje jim, jak lze využít strojového učení a automatizace na základě dat. Zaměřuje se primárně na oblasti digitálního a CRM marketingu, kdy čerpá ze zkušeností s vedením digital marketingu v jedné z největších korporací u nás - České spořitelně. Této bankovní instituci pomáhal hledat cesty, jak pomoci reklamních technologií a strojového učení z dat v interním cloudu propojit offline a online data o zákaznících a udělat kampaně lepší jak pro ně, tak pro banku.
Více než devět let se zabývá venkovní reklamou, do skupiny BigBoard přišel v říjnu roku 2010. V jeho dceřince BigMedia v současné době pracuje na pozici Business Development Manager a je Accountem jedněch z největších klientů. Jeho portfolio práce je ovšem daleko širší, na svém kontě má například projektové a mediální záležitosti spojené s výstavou díla Alfonse Muchy v pražském Obecním domě a především se dlouhodobě věnuje možnostem využití dat ve spojení s venkovní reklamou.
Ředitel a předseda představenstva společnosti VIAVIS a.s., která byla založena v roce 1999 a zabývá se informační a kybernetickou bezpečností. V této oblasti pracuje více než 20 let. Je autorem nebo spoluautorem specializovaných metodik pro řízení rizik, českého průmyslového vzoru v oblasti šifrování datové komunikace a podaných patentových přihlášek v USA. Přednáší o kybernetické bezpečnosti na Slezské univerzitě v Opavě a na vysoké škole CEVRO Institut v Praze.
Jiří Vaško pomáhal ve společnosti Inveo vytvořit komplexní e-mailingovou platformu Mailforce. Ta představuje jádro e-mailingových služeb, které Inveo nabízí. S rozvojem společnosti vedl e-mailingový tým specialistů a následně celé marketingové oddělení. Nedávno nahradil zakladatele společnosti Michala Menšíka v roli CEO.
V telekomunikacích se pohybuje od roku 2003. V roce 2012 nastoupil do společnosti Telefonica jako Account manager, odkud se přes sektor telco a ICT dostal až do O2 Media, kde působí od roku 2017. V současné době se zabývá monetizací operátorských dat prostřednictvím kampaní O2 Media a big data produkty, jakými jsou geodata, scoring a analýzy pro privátní a státní sektor.
Karolína Štollová pracuje v Centru umělé inteligence O2 (Dataclair), kde svou prací přispívá k data-based rozhodnutím v telekomunikacích. Zaměřuje se primárně na metody strojového učení spadající do oblasti supervised learning. Než nastoupila do O2, zabývala se cenotvorbou pro krátkodobé pronájmy v Praze. Kromě zmíněného si vyzkoušela práci také ve veřejném sektoru, kde analyzovala trendy v čerpání obecních rozpočtů.
Filip Roskovec pracuje od roku 2020 jako Data Scientist v Centru umělé inteligence O2 (Dataclair). Po studiu matematiky na Matematicko-fyzikální fakultě pracoval v Porsche Engineering na adaptivních řídících systémech a prototypu autonomního řízení. V Dataclair se zabývá aplikacemi umělé inteligence pro personalizaci služeb a optimalizaci péče o zákazníka.
Více než 17 let profesních zkušeností z oboru automotive a energetiky. První profesní zkušeností byla pozice Manažera prodeje u dealerství Opel a Mercedes-Benz v Českých Budějovicích. Po téměř 4 letech se stal součástí kanadského koncernu Magna International, kde strávil přesně 10 let. Nejprve působil v závodě v Českých Velenicích jako Quality engineer a následně na centrále společnosti v Německu, kde měl na starost řízení kvality všech evropských závodů, které dodávali komponenty pro Škoda Auto v Česku, Slovensku a Rusku. S příchodem velkých změn v oblasti automotive se rozhodl přijmout výzvu a od roku 2018 působí ve skupině E.ON, kde má aktuálně jako Vedoucí oddělení Mobility Services na starosti oblast elektromobility a CNG.
Jan Trdá je spolumajitelkou a jednatelkou společnosti VIRTUAL REAL LIFE, která mimo jiné vyvíjí produkt VR Vitalis, což jsou rehablitace ve virtuální realitě. Je zkušenou podnikatelkou. Založila za 20 let čtyři společnosti a aktivně se zapojuje do TEEN enterprise, což je platforma podporující podnikání nezletilých. Ve volném čase se věnuje autorské tvorbě (psaní a malbě).
Jan Romportl je ředitel Centra umělé inteligence v O2 Czech Republic. Má Ph.D. z umělé inteligence a vystudoval také filozofii. Než v roce 2015 nastoupil do O2, měl 12 let zkušeností v univerzitním výzkumu a výuce v oblastech umělé inteligence, interakce člověka a stroje, řečových technologií a filozofie. Byl vedoucím oddělení Interakce člověka a stroje ve Výzkumném centru nových technologií na Západočeské univerzitě v Plzni a zároveň výzkumníkem na Katedře kybernetiky. V současnosti je kromě full-time práce v O2 také členem Katedry filozofie Západočeské univerzity, spolupracuje s Centrem teoretických studií Univerzity Karlovy a s českým Spolkem pro efektivní altruismus. Organizuje Prague AI Safety Meetup a snaží se být nápomocen české komunitě zabývající se bezpečností a hodnotami umělé inteligence.
Jakub zastává pozici marketingového ředitele skupiny Nova od února 2021. Je zodpovědný nejen za sekci marketingu, ale také za oddělení PR, komunikace, výzkumu, BI, media planningu, CRM a Digital & Performance. Nově vede i kreativní oddělení skupiny Nova a realizaci projektů vizuální podoby nových televizních pořadů, self promotion a image kampaní. Pro skupinu Nova pracoval už v minulosti jako Senior Brand Manager. Poté působil ve vydavatelství Mafra jako marketingový ředitel a stejnou pozici následně zastával i ve fintechovém startupu Zonky.
Matyáš spolu s kolegy z Centra umělé inteligence O2 vyvíjí aplikaci na analýzu důvěryhodnosti článků a detekci dezinformací Verifee. Zpravodajským projektům a rozšiřování mediální gramotnosti se věnoval již dříve se svou aplikací newskit. Dále se na Západočeské univerzitě podílí na výzkumu strojového učení pro zpracování obrazu a jazyka. V neposlední řadě je Leader pro AI&ML v uskupení pro spolupráci mladých podnikatelů a vědců Sigma Squared. Studuje třetí ročník na pražském gymnáziu Jana Keplera.
Michal Bravanský je 18letým výzkumníkem v O2 Czech Republic a pracuje zde na projektu Verifee, umělé inteligenci schopné hodnotit důvěryhodnost zpravodajských textů. Svou vědeckou etapu započal výhrou celostátního kola Středoškolské odborné činnosti s projektem Měj Přehled a posléze i třetím místem na mezinárodní konferenci EUCYS. Při práci v O2 poté využívá zkušenosti z jeho předchozích stáží v Seznamu a v ATComputers. Ve volném čase organizuje mezinárodní soutěž Expedice Mars zabývající se popularizací vesmíru.
Nemá strach z nových věcí, z hledání cest, jak z toho, co nejde, udělat novinku na trhu. Sám sebe označuje za specialistu na hledání slepých uliček, aby následně mohl popsat, kudy voda teče.
„Inovace jsou něco, co mění svět, ale je nutné umět vše vysvětlit a trpělivě to vybudovat krok za krokem.“
V současné době se zaměřuje na hledání partnerských řešení, aby bylo možné využít vzájemných synergií a na oblast moderní energetiky. Zde zejména na oblasti týkající se obnovitelných zdrojů, jako třeba je Agrofotovoltaika.
Filip Koubek je spoluzakladatel a CMO startupu Motionlab, který vyvíjí unikátní platformu pro video personalizaci. V něm využívá své zkušenosti z řízení úspěšného kreativního a motion design studia Motionhouse. V globální soutěži SWCS se Motionlab stal nejlepším startupem v regionu V4 a probojoval do finále v Silicon Valley mezi top 40 startupů z 30 000 přihlášených. Technologii Motionlab dnes využívají společnosti z celého světa, mezi které patří například Microsoft, HBO, KBC, Innogy, Česká spořitelna nebo Notino. Filip je člen výběru 30 pod 30 časopisu Forbes za rok 2021.