Personalizovaná kampaň zvýšila objem darů o 42 %

Elpida

Nezisková organizace provozuje dvě vzdělávací a kulturní centra pro seniory z celé Prahy, Linku seniorů 800 200 007, vydává časopis Vital, pořádá mezigenerační festival Old´s Cool a realizuje projekt Ponožky od babičky.

V době koronavirové pandemie trojnásobně stouplo vytížení krizové linky. Proto jsme ve spolupráci s Motionlab a Motionhouse připravili podpůrnou kampaň.

Pokračovat ve čtení

Cíle projektu

Pomoci Elpidě sehnat finanční prostředky, dát o ní vědět mladým lidem. Šlo o vůbec první kampaň s rozesílkou personalizovaných videí.

Personalizaci zajišťovalo několik prvků v textu MMS i v hlasovém oslovení. Podle cílového diváka se mění pohlaví postavy, bydliště nebo třeba zájmy. "Oslovení je osobnější, protože v každé MMS najde divák video, kde právě on hraje hlavní roli," vysvětluje Radek Pšurný, jeden ze zakladatelů Motionlab.

Breakdown videa: https://vimeo.com/414766845/aeb7c2c45e

  • Standardní SMS
  • Personalizovaná x nepersonalizovaná rozesílka
  • Personalizované video

Popis řešení

Polovině zákazníků jsme poslali personalizovanou textaci s videem, druhou polovinu zákazníků jsme oslovili klasickou nepersonalizovanou MMS.

Kampaň probíhala v několika vlnách v období 14. – 30. 4. 2020 a celkem jsme v ní oslovili 60 000 zákazníků. V prvním období jsme rozesílali personalizovanou část, v druhém období tu nepersonalizovanou. Každá z rozesílek měla jinou metriku měření, takže jsme v kampani neporovnávali CTR z MMS oproti open rate videa.

Zaměřili jsme se proto na návštěvnost webu Elpida a landing pages vytvořených přímo pro personalizovanou a nepersonalizovanou část, dále na srovnání peněžních darů Elpidě a celkovou návštěvnost univerzální stránky www.elpida.cz/podporte, kde si lze vybrat formu podpory.

Výsledek

Personalizovaná rozesílka měla ve všech oblastech měření lepší výsledky

  • O 35 % vyšší návštěvnost landing page u personalizované rozesílky
  • O 22 % vyšší návštěvnost v termínu personalizované rozesílky
  • O 42 % více finančních prostředků Elpidě u personalizované rozesílky.

Personalizované video jsme zhodnotili jako velmi účinnou formu personalizace s vysokou mírou zásahu. Video dokoukalo v průměru 80 % respondentů.

  • Podpora linky seniorů
  • Big Data analýza
  • 80 % průměrná dodívatelnost videa
  • Podpora linky seniorů
  • Big Data analýza
  • 80 % průměrná dodívatelnost videa

S čím pomůžeme vám?

Napište nám e-mail, zavolejte nám nebo k nám přijďte na návštěvu. Rádi se s vámi pobavíme o tom, jak vám můžeme být prospěšní.