Dvojnásobná konverze díky přesnému cílení

Knihy Dobrovský

Rodinné knihkupectví Knihy Dobrovský založené v roce 1990 původně začínalo na jednom stolku s knihami. Dnes má 34 prodejen po celé České republice a 46 odběrných míst. Knihy Dobrovský jsou víc než jen knihkupectví. Zákazníkům nabízejí doprovodný program v podobě autorských čtení, besed nebo autogramiád. A místo prodavačů zde potkáte knihkupce a kurátory, kteří mají načtené obrovské množství stránek všech možných žánrů. I proto dokážou vždycky dobře poradit.

Cíle projektu

Se společností Knihy Dobrovský jsme začali spolupracovat na jaře 2020. Od té doby máme za sebou dvě velmi úspěšné kampaně a uzavřený commitment. Jarní kampaně měly především získat nové zákazníky a podpořit prodeje přes e-shop. V rámci spolupráce jsme získali zkušenosti, které jsme zúročili ve stále lepší cílení.

  • Standardní SMS
  • Big Data analýza
  • Webprofiling zaměřený na zájem o literaturu

Popis řešení

Přestože jsme na jaře 2020 v obou kampaních komunikovali hodně podobná sdělení – slevu v podobě unikátního kódu pro dopravu zdarma, druhá kampaň dopadla výrazně lépe. Pravděpodobně proto, že jsme zpřesnili cílení. Zatímco v první kampani jsme oslovovali ženy vyšších příjmových skupin ve věku od 19 do 55 let, ve druhé kampani jsme se rozhodli zacílit jen na zákazníky se zájmem o literaturu a kulturu na základě Big Data analýzy. To se rozhodně vyplatilo. Uplatněných kódů z našich SMS bylo skoro jednou tolik než v kampani předchozí, která zájem o literaturu v potaz nebrala.

Výsledek

CTR se u obou kampaní pohybovalo kolem 1,5 %, což je dobrý výsledek. Ještě podstatnější ale je velký počet uplatněných unikátních kódů z SMS na dopravu zdarma. V první kampani uplatnilo unikátní kód 46 oslovených zákazníků, ve druhé, lépe zacílené, to bylo 95 zákazníků. Zákazníků, kteří na e-shopu Knihy Dobrovský nakoupili, ovšem mohlo být mnohem víc. Uplatnění kódu na dopravu zdarma totiž limitovala utracená částka (nákup za víc než 300 Kč v první kampani, a nad 500 Kč ve druhé). Lze předpokládat, že reálných nákupů díky kampani od O2 Media bylo ještě víc, než dokážeme doměřit.

Z měřitelných čísel: díky našim kampaním proběhlo u Knihy Dobrovský minimálně 141 nákupů.

  • Unikátní kód
  • 141 uplatněných kódů
  • 1,5 % průměrné CTR
  • Unikátní kód
  • 141 uplatněných kódů
  • 1,5 % průměrné CTR
Jak spolupráci hodnotí klient

Jak spolupráci hodnotí klient

Kampaně O2 Media se staly novou možností, jak oslovit nové zákazníky. Díky datům, kterými O2 Media disponují, jsme mohli oslovit zákazníky, kteří mají zájem o náš sortiment, a poskytnout jim speciální výhodu. Oceňujeme širokou škálu cílení, ale rovněž i flexibilitu, neboť situace se v dnešní turbulentní době často mění a partner, který umí rychle zareagovat, má cenu zlata. Vzájemná zkušenost během krize způsobené virem COVID-19 pomohla k prohloubení spolupráce. V současnosti víme, že se na O2 Media můžeme obrátit ve chvílích, kdy potřebujeme lokální podporu, případně zacílení na konkrétní segment. Věříme, že dalšími kampaněmi zákazníky potěšíme. Chystá se například otevírání nových prodejen.

Antonín Sander, marketingový koordinátor, Knihy Dobrovský

S čím pomůžeme vám?

Napište nám e-mail, zavolejte nám nebo k nám přijďte na návštěvu. Rádi se s vámi pobavíme o tom, jak vám můžeme být prospěšní.