Call me back SMS jako výkonnostní nástroj: konverze 34 %
Linka bezpečí je bezplatná telefonická linka krizové pomoci pro děti a mladistvé. Je v provozu 24 hodin denně po celý rok a je dostupná z celé České republiky zdarma, a to jak z pevné linky, tak i z mobilních telefonů. Spolupráce Linky bezpečí a O2 Media probíhá od roku 2017 skrze Nadaci O2. Za dobu naší spolupráce jsme odbavili několik velkých kampaní, při nichž jsme oslovili více než 280 000 lidí.
Společně jsme realizovali kampaně šířící osvětu o problémech dnešní doby, např. šikana, sexting a další situace, se kterými se děti a mladiství mohou setkat. Další kampaně se zaměřovaly na finanční podporu Linky bezpečí.
V rámci této kampaně jsme se snažili o rozšíření povědomí o Lince bezpečí a aktivitách, které tato společnost vykonává - a to prostřednictvím budování sítě kontaktů Linky bezpečí a mediální podpory jejích aktivit.
Pro Linku bezpečí se naše aktivity rozdělují na dvě skupiny: výkonnostní a brandové. Jelikož se Linka bezpečí zapojuje v celé řadě oblastí a podniká spoustu aktivit, snažíme se vždy i v rámci výkonností kampaně budovat širší povědomí o její činnosti. Podstatou však u tohoto typu komunikace vždy bude definovaný a měřitelný výkon.
Příkladem takovéto kampaně může být kampaň na podporu Klubu Linky v bezpečí. Na jaře roku 2018 pomáhalo O2 Media Lince bezpečí s budováním báze příznivců, kteří se sdružují do Klubu Linky v bezpečí. My jsme se do tohoto projektu přidali a rozhodli se aktivity Linky bezpečí podpořit a řady jejích podporovatelů rozšířit.
V první fázi bylo stěžejním najít správnou cílovou skupinu. Použili jsme vícero segmentačních přístupů, a nakonec jsme pracovali s několika cílovými skupinami – lidé, kteří dobročinné projekty podporují (zasílají dárcovské SMS, chodí na dobročinné běhy či se angažují jinak), rodiče a učitelé. Analýzou look-alike jsme našli afinitní zákazníky na základě toho, kdo na naše kampaně Linky v bezpečí již dříve reagoval.
Následně jsme spustili brandovou část kampaně, v rámci které jsme informovali o tom, čím se Linka bezpečí zabývá a jak pomáhá. To vytvořilo odrazový můstek pro nasazení výkonnostního formátu call me back SMS se zapojením call centra O2, protože brandová část vedle budování povědomí sloužila i pro ověření hypotéz, které cílové skupiny reagují nejlépe. Výkonnostní část tak už byla komunikována jen na afinitní publikum – s menším reachem jsme dosáhli lepšího výkonu. Call me back SMS obsahují prvek, který umožňuje propojit proškoleného operátora O2 a osloveného zákazníka. Tento operátor se dokázal spojit s osloveným do několika minut a díky osobnímu přístupu a poskytnutí všech informací jsme takto Lince pomáhali budovat Klub Linky v bezpečí.
V rámci této kampaně jsme oslovili 9 610 zákazníků (rezidentních i business klientů).
Celkem jsme zaznamenali 449 reakcí, což odpovídá 4,67 % CTR. 297 zákazníkům, kteří učinili proklik, následně volali naši operátoři a snažili se jim napomoci s registrací do Klubu Linky v bezpečí. Přímo z těchto telefonátů se zaregistrovalo 54 zákazníků a dalších 47 si vyžádalo e-mail s návodem pro registraci. Dosáhli jsme tedy 34% konverze mezi projeveným zájmem a registrací.
Jsme 10 let na trhu, máme spoustu zkušeností i spokojených klientů. Podívejte se, komu dlouhodobě pomáháme, a nechte se inspirovat.
Zobrazit případové studieNapište nám e-mail, zavolejte nám nebo k nám přijďte na návštěvu. Rádi se s vámi pobavíme o tom, jak vám můžeme být prospěšní.