Aktivizační kampaň
Podstatou aktivizační kampaně je oslovení definovaného publika a jeho následná aktivace k požadované činnosti. To může být například návštěva webové stránky, účast na eventu, zavítání do vybrané prodejny nebo pobočky, využití slevových kódů nebo účast v soutěži.
Jak to funguje?
-
Naše data využijeme jako segmentační kritéria pro definici vhodné cílové skupiny.
Dobře rozumět cílům a potřebám klientů je pro nás klíčové, proto jsou tady naši Key Account Manageři, kteří vás celou kampaní provází. Jakmile si společně ujasníme cíle kampaně, můžeme se posunout k definici cílové skupiny. Požadovanou cílovou skupinu převedeme do řeči našich dat. Zákazníky můžeme profilovat na základě více než 300 proměnných, které klasifikujeme do těchto hlavních oblastí: sociodemografické ukazatele, krátkodobé a dlouhodobé zájmy, geolokační parametry, typ zařízení či platební morálka.
-
Ve vztahu k definované cílové skupině vybereme vhodné komunikační formáty.
Cílovou skupinu již známe a nyní je potřeba vybrat vhodné komunikační kanály. Protože jsme telekomunikační společnost, disponujeme celou řadou mobilních formátů, jako jsou SMS, MMS a jejich lokalizační varianty. Kampaň můžeme doplnit o online formáty RTB nebo direct e-mail.
-
Oslovení probíhá v nejvhodnějším čase a na nejvhodnějším místě.
Naše data zajistí výběr nejvhodnější cílové skupiny, naše nástroje se postarají o oslovení na správném místě a ve správném čase. V praxi to může vypadat takto - otevíráte novou prodejnu na kraji města a potřebujete na ni upozornit své budoucí zákazníky. Aktivizační kampaň O2 Media osloví relevantní zákazníky, kteří se nachází v den otevření v bezprostřední blízkosti prodejny.
-
Kampaň optimalizujeme v průběhu času pro dosažení maximálních výsledků.
Ve čtvrtém kroku dochází k optimalizaci kampaně. K tomuto účelu využíváme pokročilých retargetingových metod a look-alike modelování.
U zvolených formátů můžeme upravovat cílení. V rámci A/B testování zkoušíme, jak vybrané publikum reaguje na odlišné formáty i formy propagace pro vytěžení maxima z dostupných kontaktů. Testujeme dopady odlišných textací, časů rozesílky a snažíme se oslovené navést k požadovanému cíli. Tím dochází k nárůstu akcí ze strany uživatelů a k naplnění cíle kampaně.
-
Výsledkem kampaně je aktivizace zákazníků a následné vyhodnocení.
Výsledkem je akvizice nových klientů, kteří vykonávají potřebnou akci (nákup, aktivní zájem o značku či produkt, zanechání kontaktu aj.). Dochází k rozšiřování zákaznické základny, kterou společně budujeme, a také posilujeme povědomí o značce.
Oslovení uživatelé se aktivně začínají zajímat o vaše služby a produkty. Roste návštěvnost vašich webových stránek, poboček, což se projevuje v nárůstu online i offline prodejů.
- KROK 1 Cílení Naše data využijeme jako segmentační kritéria pro definici vhodné cílové skupiny.
- KROK 2 Formáty Ve vztahu k definované cílové skupině vybereme vhodné komunikační formáty.
- KROK 3 Oslovení Oslovení probíhá v nejvhodnějším čase a na nejvhodnějším místě.
- KROK 4 Optimalizace Kampaň optimalizujeme v průběhu času pro dosažení maximálních výsledků.
- KROK 5 Aktivizace Výsledkem kampaně je aktivizace zákazníků a následné vyhodnocení.
Naše data využijeme jako segmentační kritéria pro definici vhodné cílové skupiny.
Dobře rozumět cílům a potřebám klientů je pro nás klíčové, proto jsou tady naši Key Account Manageři, kteří vás celou kampaní provází. Jakmile si společně ujasníme cíle kampaně, můžeme se posunout k definici cílové skupiny. Požadovanou cílovou skupinu převedeme do řeči našich dat. Zákazníky můžeme profilovat na základě více než 300 proměnných, které klasifikujeme do těchto hlavních oblastí: sociodemografické ukazatele, krátkodobé a dlouhodobé zájmy, geolokační parametry, typ zařízení či platební morálka.
Ve vztahu k definované cílové skupině vybereme vhodné komunikační formáty.
Cílovou skupinu již známe a nyní je potřeba vybrat vhodné komunikační kanály. Protože jsme telekomunikační společnost, disponujeme celou řadou mobilních formátů, jako jsou SMS, MMS a jejich lokalizační varianty. Kampaň můžeme doplnit o online formáty RTB nebo direct e-mail.
Oslovení probíhá v nejvhodnějším čase a na nejvhodnějším místě.
Naše data zajistí výběr nejvhodnější cílové skupiny, naše nástroje se postarají o oslovení na správném místě a ve správném čase. V praxi to může vypadat takto - otevíráte novou prodejnu na kraji města a potřebujete na ni upozornit své budoucí zákazníky. Aktivizační kampaň O2 Media osloví relevantní zákazníky, kteří se nachází v den otevření v bezprostřední blízkosti prodejny.
Kampaň optimalizujeme v průběhu času pro dosažení maximálních výsledků.
Ve čtvrtém kroku dochází k optimalizaci kampaně. K tomuto účelu využíváme pokročilých retargetingových metod a look-alike modelování.
U zvolených formátů můžeme upravovat cílení. V rámci A/B testování zkoušíme, jak vybrané publikum reaguje na odlišné formáty i formy propagace pro vytěžení maxima z dostupných kontaktů. Testujeme dopady odlišných textací, časů rozesílky a snažíme se oslovené navést k požadovanému cíli. Tím dochází k nárůstu akcí ze strany uživatelů a k naplnění cíle kampaně.
Výsledkem kampaně je aktivizace zákazníků a následné vyhodnocení.
Výsledkem je akvizice nových klientů, kteří vykonávají potřebnou akci (nákup, aktivní zájem o značku či produkt, zanechání kontaktu aj.). Dochází k rozšiřování zákaznické základny, kterou společně budujeme, a také posilujeme povědomí o značce.
Oslovení uživatelé se aktivně začínají zajímat o vaše služby a produkty. Roste návštěvnost vašich webových stránek, poboček, což se projevuje v nárůstu online i offline prodejů.
Doporučené reklamní formáty
Doporučované formáty pro aktivizační kampaň se mohou lišit dle potřeb klientů. V zásadě je možné využít kanály z celého našeho komunikačního mixu. Pro aktivizační kampaně doporučujeme zapojením těchto formátů:
Podívejte se na případové studie
10 let na trhu, spousty zkušeností i spokojených klientů. Podívejte se, komu dlouhodobě pomáháme a nechte se inspirovat.
Zobrazit případové studieChcete se stát také naším klientem?
Napište nám e-mail, zavolejte nám, nebo k nám přijďte na návštěvu. Rádi se s vámi pobavíme o tom, jak vám můžeme být prospěšní.
Lokalizační SMS a MMS
Tento formát se výborně hodí pro kampaně, které propagují akci spojenou s určitou polohou. Lokalizační média pracují totiž s aktuální polohou zákazníků. Umožňují nám tak v reálném čase aktivizovat ty zákazníky, kteří se vyskytují v bezprostředním okolí.
Můžete je použít, abyste oslovili potenciální zákazníky nacházející se v blízkosti obchodního centra a pozvali je do své prodejny. Výborně se také hodí tehdy, když potřebujete upozornit na právě probíhající event anebo nabídnout zajímavou výhodu či slevu v určitém místě.
Direct e-mail
Direct e-mail je stále velmi oblíbeným reklamním nástrojem. A to nejen u marketérů, ale i mezi zákazníky. Díky charakteristickým vlastnostem direct e-mailu je tento formát hojně využíván v případech, kdy je potřeba zákazníkům prezentovat obsáhlejší nabídku či jim vysvětlit komplikovanější propozici. Kombinace vizuálně atraktivních direct e-mailů s naším cílením zaručuje, že vaše nabídka bude efektivně komunikována správným osobám.
O2 Media vám umožňuje využít tohoto formátu i v případech, že nemáte k dispozici kodéra či agenturu, která by vám podklady k direct e-mailové rozesílce zajistila. Vše vám zpracujeme a připravíme na klíč u nás.
Další reklamní formáty
U O2 Media můžete využít i řadu netradičních formátů. Díky správné kombinaci rozličných formátů dokážeme výrazně zvýšit potenciál a efektivitu našich médií. Vaši nabídku můžeme propagovat například v balíčku aplikací od O2, která je mezi zákazníky populární.
Standardní SMS a MMS
Podstatnou výhodou tohoto formátu je skutečnost, že mobilní telefon má každý z nás u sebe prakticky po celý den. Sdělení jsme tak schopni doručit v reálném čase a přímo do rukou zákazníka.
SMS a MMS sdělení jsou vhodná tam, kde o sobě chcete dát vědět rychle, stručně a výstižně. Také zde pracujeme s interaktivitou tohoto nástroje. Oslovený zákazník totiž může často vykonat požadovanou aktivitu přímo ze svého mobilního zařízení.
Standardní SMS zvýší návštěvnost vašeho e-shopu a podpoří online prodeje. Vysoce efektivní jsou zejména SMS či MMS s unikátním kódem, který zakládá nárok na slevu při prvním nákupu, a podobné nabídky. Navíc pomáhají k budování brandu.
Na základě našeho výzkumu z roku 2020 realizovaného agenturou STEM/MARK se ukázalo, že 97 % lidí čte SMS s reklamními nabídkami, což dává tomuto formátu obrovský potenciál.
RTB segmenty
O2 Media poskytuje v prostředí Adform řadu RTB segmentů vytvořených na základě Big Dat našeho operátora O2. Poskytujeme segmentaci dle věku, pohlaví, příjmové skupiny, bydliště, typu mobilního zařízení, spotřeby dat, aktuální životní situace (rodiče, studenti, senioři apod.) a především podle nákupních zájmů.
Naší RTB segmentaci neunikla ani B2B oblast, ve které dokážeme segmentovat na základě ekonomické činnosti, formy podnikání či používané banky.
A jak se k našim segmentům dostanete? Stačí, když si ve vašem Adform DSP zvolíte na záložce Data Providers O2 Media a můžete rovnou vybírat.